Idag stod termometern på 7+ och isen på vägen hade blivit extra hal av vattnet som låg ovanpå, och att ta sig upp till backen var inte bara idag. 
Fast vi satt på kedjorna så slira bara bilen på den blanka isen så i sista backen ropar anton 
''UTUTUT HOPPA UT'' och puttar ut oss mitt ibacken, ut ur bussen hoppas alla 6 pers och glider som käglor ner för hela backen och ner i diket.
inte nog med det så kommer reflex Clara och tar tag i mig när vi glider så vi höll på att glida ner för stupen, ja seriöst.
Kan vara det roligaste händelsen på lägret, Clara och jag bröt i hop av skratt och försökte ta oss upp för backen, villket var nästintill omöjligt.
Och så klart blåste det aa minst 35 sekund meter så det gick knappt att andas och så fort jag reste mig flög jag omkull men sotra dunjackan som segel.
Veronica fångade skönaste bilden när jag och Clara ska ta oss upp för backen men ja misslyckas såklart.
Väl uppe sitter Anton i bussen och med ett gott skratt och dom andra bussarna blev väldigt fundersamman när dom möter mig ute på berget flera hundra meter från bussen, ja en för laget eller? 
 
Men om jag ska sammanfatta detta lägret så har det varit en sjukt roligt läger fast det blev inställda dagar.
Vi har sysselsatt oss fast vi har varit i en håla i nästan två veckor, så haft kul har jag verkligen.
Och sorligt nog är det sista jobb dagen för våran nya tränare Anton som ska hem till Luleå och plugga igen,
jätte tråkit för han bidrog med massor av bra saker, och inte minst tränings värken i magen efter allt skrattande
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej